Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Life and Artwork of Michail Vrubel with analysis of paintings Seated Demon and Demon Downcast
Brathova, Silvia ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá osobou a tvorbou ruského maliara na prelome 19. a 20. storočia Michaila Vrubela. Jedná sa o výnimočného umelca, ktorý sa už v období Strieborného veku javil ako netradičný zjav ruského umenia. Významným je aj z hľadiska svetového výtvarného umenia, pretože je považovaný za pioniera modernizmu nie len vďaka svojmu štýlu, ale aj novátorskej technike maľby, ktorú používal. Prvá časť práce poskytuje základné životopisné údaje umelca a pohľad na tvorbu rozdelenú do troch období. Práca predstavuje umelca ako ilustrátora, sochára, portrétistu a maliara v ruskom prostredí s charakteristickými znakmi symbolizmu, ktorý sa vyznačoval viacerými špecifikami. Michail Vrubel bol častokrát so symbolizmom spájaný, aj keď je ťažké jednoznačne jeho tvorbu zaradiť k tomuto smeru. V druhej časti práce sa sústreďujeme na novátorský štýl umelca, ktorý je prínosom pre ďalší vývoj výtvarného umenia nielen v Rusku, ale aj vo svete. V tretej časti predstavujeme obdobie prelomu 19. a 20. storočia v ruskom prostredí a smer symbolizmus. V štvrtej časti podrobne analyzujeme a porovnávame diela Sediaci a Padlý démon. Práca prináša detailnejší pohľad na problematiku a dopĺňa informácie o umelcovi a jeho tvorbe. Záverečná časť diplomovej práce sa venuje umelcovmu prínosu do sveta umenia a jeho vplyvu pre...
The Life and Artwork of Michail Vrubel with analysis of paintings Seated Demon and Demon Downcast
Brathova, Silvia ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá osobou a tvorbou ruského maliara na prelome 19. a 20. storočia Michaila Vrubela. Jedná sa o výnimočného umelca, ktorý sa už v období Strieborného veku javil ako netradičný zjav ruského umenia. Významným je aj z hľadiska svetového výtvarného umenia, pretože je považovaný za pioniera modernizmu nie len vďaka svojmu štýlu, ale aj novátorskej technike maľby, ktorú používal. Prvá časť práce poskytuje základné životopisné údaje umelca a pohľad na tvorbu rozdelenú do troch období. Práca predstavuje umelca ako ilustrátora, sochára, portrétistu a maliara v ruskom prostredí s charakteristickými znakmi symbolizmu, ktorý sa vyznačoval viacerými špecifikami. Michail Vrubel bol častokrát so symbolizmom spájaný, aj keď je ťažké jednoznačne jeho tvorbu zaradiť k tomuto smeru. V druhej časti práce sa sústreďujeme na novátorský štýl umelca, ktorý je prínosom pre ďalší vývoj výtvarného umenia nielen v Rusku, ale aj vo svete. V tretej časti predstavujeme obdobie prelomu 19. a 20. storočia v ruskom prostredí a smer symbolizmus. V štvrtej časti podrobne analyzujeme a porovnávame diela Sediaci a Padlý démon. Práca prináša detailnejší pohľad na problematiku a dopĺňa informácie o umelcovi a jeho tvorbe. Záverečná časť diplomovej práce sa venuje umelcovmu prínosu do sveta umenia a jeho vplyvu pre...
Jak je uděláno Pozvání na popravu. Teatrální a polemické prvky v románě Vladimira Nabokova
Lenz, Linda ; Svatoň, Vladimír (vedoucí práce) ; Dohnal, Josef (oponent) ; Pechal, Zdeněk (oponent)
Práce se soustřeďuje na komplexní rozbor poetiky románu Vladimira Nabokova Pozvání na popravu z hlediska jeho kulturního kontextu. Konkrétně se zabývá jeho souvislostmi se sovětskou divadelní avantgardou, s mytopoetickým symbolismem a s ranou literární avantgardou. Z pohledu divadla přistupujeme k románu jako k parodii na porevoluční avantgardní experimenty sovětské scény. Speciální pozornost je věnována té okolnosti, že vlivem teatralizace textu, tj. připodobení románového prostoru divadelnímu představení, dochází k rozdělení diegeze Pozvání na popravu na dva rovnocenné protikladné světy, z nichž lze každý usouvztažnit s určitou poetikou. Svět soustředěný do hlavní postavy Cincinnata je inspirovaný symbolismem, a to především symbolem a symbolistickým vnímáním světa Andreje Bělého. Ústředním hybným principem této reality je sémiotizace světa. Jeho protiklad tvoří okolní románový svět, který je formován prostřednictvím principu desémiotizace, jenž demonstrativně nahrazuje přenesené významy přímými. Z pohledu sémiotických modelů tedy v románě dochází ke střetu dvou různých pojetí slova: proti symbolistické sémiotizaci reality je postavena desémiotizace jako ústřední aspekt formalisticko-futuristické avantgardy, která hrdinův svět systematicky rozkládá. Ani jeden z těchto světů však není vítězný, v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.